Koliko traje seo optimizacija sajta

Pre nego što se većina potencijalnih klijenata uključi u onlajn marketinške razgovore, tipično pitanje je: „Koliko dugo traje SEO optimizacija?“

Kada počnem da objašnjavam da je optimizacija za pretraživače (SEO) dugoročna igra, za razliku od kratkoročnog, ali komplementarnog oglašavanja sa plaćanjem po kliku (PPC), mnogi su spremni da se obavežu. Ali drugi odbijaju, uglavnom zato što su čuli odgovore od neuglednih agencija ili onlajn publikacija. Ponekad su ove kompanije čule da mogu da dostignu vrhunske rang liste u roku od mesec dana. Mnogima je rečeno dve nedelje!

To je apsurdno.

Mnogi od ovih potencijalnih klijenata su navođeni da veruju da će nekoliko promena ključnih reči i ogromna količina linkova sa drugih veb lokacija učiniti trik. Nažalost, greše.

Hajde da se fokusiramo na Google, koji kontroliše preko 85% tržišta pretrage. Gugl algoritam izračunava preko 200 faktora pre rangiranja veb-sajta, uključujući starost domena, linkove sa relevantnih veb-sajtova, autoritativan i zanimljiv sadržaj, koliko se nalazite u odnosu na konkurenciju i ono što Google naziva EAT (stručnost, autoritativnost i pouzdanost), da navede malobrojni. Podrazumeva se da da biste došli do vrha prve stranice, uključujući prvih pet pozicija koje drže preko 70% rangiranja, morate imati dobro zaokruženu SEO strategiju. A te promene se ne dešavaju preko noći (ili za mesec dana, u tom slučaju).

Kopaću dublje, ali prvo, dozvolite mi da odgovorim na veliko pitanje.

Koliko dugo traje SEO? Kada ću videti rezultate?

Pametniji tip oglasa je već tu, ali kako možemo maksimalno iskoristiti etički, veštački inteligentni marketing?
Iz iskustva sa stotinama klijenata i iz onoga što su drugi stručnjaci za SEO rekli, SEO traje u proseku četiri do šest meseci pre nego što rezultati počnu. Neki od mojih klijenata koji su dugo bili na mreži, prikupljajući snagu domena, primetili su jake rangiranje ključnih reči u roku od samo četiri nedelje. Drugima, obično novijim veb lokacijama ili onima sa neurednim tehničkim platformama, trebalo je čak šest meseci pre bilo kakvog pozitivnog rangiranja.

Odgovor nije direktan i uključuje mnogo faktora.

U proseku, četiri do šest meseci je vreme kada ćete početi da vidite rezultate. To ne znači da ćete se rangirati na prvoj stranici za svaku ključnu reč koju ciljate. U stvari, pouzdani Ahrefs izveštava da će samo 5,7% svih novoobjavljenih stranica ući u Google-ovih 10 najboljih u roku od godinu dana!

SEO faktori koji utiču na rangiranje

Čini se da nam svake godine Gugl daje novi faktor rangiranja. Na primer, 2014. godine sve je bilo oko bezbednosti i upotrebe HTTPS-a. U 2015. fokus je bio na mobilnoj upotrebljivosti. Zatim se pojavio RankBrain, koristeći mašinsko učenje u pretrazi, pomažući Google-u da bolje razume nameru upita za pretragu.

Opet, Google uzima u obzir preko 200 faktora kada rangira veb lokaciju. Pored gore pomenutog, nekoliko obaveznih stvari su:

• Kvalitetan sadržaj: Govorimo o savršenom spoju visokog kvaliteta i za čitaoce i za pretraživače. Kvalitetan sadržaj uključuje snažno istraživanje ključnih reči i SEO elemente na stranici, kao što su odgovarajuće oznake zaglavlja, interne veze i oznake naslova. Sadržaj takođe treba da bude optimizovan za glasovnu pretragu i istaknute isečke (one okvire za odgovore na vrhu Google rezultata koji odmah odgovaraju na pitanja).

• Snažan tehnički SEO: Ovo je sve o tome da vaša veb lokacija bude potpuno prepoznata od strane pretraživača i što je brže moguće. Brzina je kritična u današnje vreme. Što se sajt brže učitava, to je bolje korisničko iskustvo i bolji faktor rangiranja – posebno na mobilnim uređajima!

• Relevantne i autoritativne povratne veze: Kada druga veb lokacija povezuje vaš sadržaj, te veze se ponašaju kao „glasovi“. Količina nije bitna u odnosu na kvalitet linkova. Što se više veruje izvoru, to će biti jači vaš ukupni plasman.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.